Zwirn Denies Tabloid Report On FCC Probe

Sep 4 2008 | 11:32am ET

It seems we have a failure to communicate about a failure to communicate.

D.B. Zwirn & Co. has denied the key allegations leveled against it by the former CEO of a company it lent $20 million to. The New York Post earlier this week reported that Tama Communications, which ran a group of radio stations in Florida and Georgia, had accused the New York hedge fund of improperly transferring nine radio licenses to itself, and that the Federal Communications Commission had opened an investigation into D.B. Zwirn.

The FCC is looking into the allegations, but that is just about the only claim the hedge fund does not take issue with.

“The complaint and FCC inquiry have been instigated by a party that lacks standing against a party that has never made the disputed claim,” attorneys for D.B. Zwirn wrote. That party is former Tama CEO Glenn Cherry, according to the firm.

Brian Maddox, a spokesman for D.B. Zwirn, added that the hedge fund had received an inquiry from the FCC, and that a response is forthcoming. If the FCC finds that the hedge fund did, in fact, transfer the licenses without its approval, Tama could lose the licenses.

The Post story, which Zwirn’s lawyers call “factually incorrect,” reported that, in addition to illegally transferring the licenses, D.B. Zwirn had forced Tama in bankruptcy protection.

“D.B. Zwirn, contrary to what the article states, did not force Tama into bankruptcy,” the firm’s lawyers said.


Lifestyle

Survey: Wall Street Banks Still Top Silicon Valley, Hedge Funds for Freshly-Minted MBAs

Jun 21 2016 | 9:01pm ET

Contrary to concerns that Wall Street isn't as appealing to new graduates as it...

Guest Contributor

The Future of the Blockchain in Financial Services Communications

Jun 17 2016 | 1:05pm ET

Over the past year, a large portion of the financial services industry has awakened...